Advertenties:

Auteur Topic: strafrechtvraag: met een 15 jarige de liefde bedrijven  (gelezen 1382 keer)

Flush

• Hero Member
    • Bekijk profiel
strafrechtvraag: met een 15 jarige de liefde bedrijven
« Gepost op: juli 09, 2012, 11:28:10 am »
Welke straf staat er voor 'de liefde bedrijven' met iemand van 15 jaar en 9 maanden. Zelf ben ik 25... i know stom geweest maarja, kan het niet meer ongedaan maken. Waar moet ik rekening mee houden?

Loren

• Hero Member
  • Nothing else matters
    • Bekijk profiel
Re:strafrechtvraag: met een 15 jarige de liefde bedrijven
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2012, 11:51:21 am »
Kijk maar eens naar wet 245 strafrecht. Tussen de 12 en 16 jaar is er sprake van een gevangenisstraf met een maximum van 4 jaar, echter is de 4 jaar van toepassing als iemand 12 jaar is.

Er wordt gekeken naar de manier waarop het contact gelegd is, of je voor dit kind hoorde te zorgen of dat je iemand bent tegen gekomen van wie je bent gaan houden en een soort van relatie (10 jaar verschil!) had.

Je zal er met een paar maanden celstraf en een werkstraf vanaf komen vermoed ik, zolang er sprake van vrijwilligheid was dan. Als dit er niet was, dan heb je een groter probleem!

Ronald Jansen

• Altijd op zoek naar antwoorden
  • Hero Member
  • Lekker blijven posten
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2012, 09:13:06 am »
De straf zal meevallen, alleen heb je wel levenslang een veroordeling op je naam staan.
Zedenmisdrijven blijven levenslang geregistreerd namelijk waardoor je een baan in het onderwijs of met kinderen op je buik kan schrijven.

Flush

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 14, 2013, 01:24:04 pm »
Ik heb hier toch nog een flinke duw voor gehad.
Belachelijk hoor! Zij had gelogen over haar leeftijd.