Auteur Topic: Waarom blijven vrouwen die mishandeld worden bij hun man?  (gelezen 866 keer)

Loren

• Hero Member
  • Nothing else matters
    • Bekijk profiel
Waarom blijven vrouwen die mishandeld worden bij hun man?
« Gepost op: augustus 09, 2012, 12:39:40 am »
Ik zag vanavond een film op televisie over een man die zijn vrouw jarenlang stelselmatig mishandelde en haar onderdrukte.
Jarenlang kreeg zij klappen, vaak een blauw oog waardoor ze niet naar haar werk kon en jarenlang bleef ze bij deze man.

Ze bleef maar zeggen tegen iedereen dat ze van hem hield.
Waarom blijven vrouwen die mishandeld worden bij hun man?

Sandra Vis

• Newbie
  • *
  • Voel met je hart en niet met je hersenen
    • Bekijk profiel
Re: Waarom blijven vrouwen die mishandeld worden bij hun man?
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2017, 10:46:08 pm »
Mijn vriend gaf me goud en gaf mij de waardering van goud.
Maar boos werd hij gek in zijn kop. Ik bid tot God dat hij rustiger zou worden.

Het was passie en liefde. Hij was mijn alles.
Hij liet me zelfs iets gebruiken waardoor ik onder zijn controle bleef.
Alles voor de aandacht en zijn zachte lippen. We kozen elkaar op zoveel manieren.

Hij ging keer op keer vreemd. Ik durfde niets te zeggen want ik wilde geen ruzie.
Hij sloeg me een keer in mijn gezicht. Ik ging knockout.
Toen ik bij kwam was de deur weer op slot en hij was woest. Ik had niet goed genoeg schoon gemaakt.

We woonde op de tweede verdieping en het raam stond open. Ik was zo bang dat ik uit het raam gesprongen ben en gevlucht.
Ik ging naar de politie en ik moest smeken om hulp. Ik stond aan de balie en ze wilde mij liever wegsturen dan mijn verklaring opnemen.

Daarna ben ik naar een blijf van mijn lijfhuis gebracht want ik wilde nooit meer terug naar hem. Toen ik knockout wakker werd op de keukenvloer ben ik verstandig geworden. Ik wist dat ik hem nooit meer in mijn buurt wilde.
In de opvang was ik zo dat hij achter mij aan zou komen. Dat ik zonder dak zat en weer terug naar hem moest.
Mijn ouders hebben mij fantastisch geholpen. Als ik hun eerder alles had verteld had veel eerder kunnen vluchten maar durfde niet. of kon het niet. Het gebeurde niet.
Ik wist dat hij niet goed was maar toch bleef ik.

Misschien omdat ik vroeger op school altijd gepest werd. Rooie haren, bespuugd en soms geslagen.
In ons dorp werd ik niet voor waardig aangezien omdat mijn familie niet naar de kerk gaat.
Ik ben niet gewend om met respect behandeld te worden. Hij gaf mij voor het eerst liefde. Daarom bleef ik