ZZQ vraag en antwoord forum

Advertenties:

Auteur Topic: Lidl, Aldi en Spar zijn de duurste supermarkten  (gelezen 935 keer)

Ronald Jansen

• Altijd op zoek naar antwoorden
  • Hero Member
  • Lekker blijven posten
    • Bekijk profiel
Lidl, Aldi en Spar zijn de duurste supermarkten
« Gepost op: oktober 22, 2015, 11:52:44 am »
De Duitse winkels die zichzelf het goedkoopste voor doen, blijken de duurste te zijn.

http://www.rtlnieuws.nl/editienl/aldi-lidl-en-spar-duurste-supermarkten

Zeef

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Lidl, Aldi en Spar zijn de duurste supermarkten
« Reactie #1 Gepost op: oktober 22, 2015, 04:38:04 pm »
Toch begrijp ik de reacties van sommige supermarkten die zich niet kunnen vinden in de resultaten ook wel. Het is een zeer beperkte lijst boodschappen, er is niet gekeken naar de grootte van de inhoud en ook niet of de producten qua kwaliteit enigszins te vergelijken zijn met elkaar. Vraag me bovendien af of ze de steekproef bij slechts 1 vestiging hebben gedaan, en of er dan verschil zat in supermarktgrootte. Ook een belangrijke factor. Ik vind het een beetje een slecht uitgevoerd onderzoek.

Loren

• Hero Member
  • Nothing else matters
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 16, 2017, 11:34:14 am »
Lijkt me sterk. Albert Heijn is de duurste in Nederland of misschien Coop maar LIDL is eker niet de duurste.
Wij halen vaak onze boodschappen bij LIDL en vooral vlees en groenten zijn goedkoper bij LIDL.

Albert Heijn heeft wel goedkope spullen maar de kwaliteit is dan maar matig.
Recent was courgette in de aanbieding. Ze waren allemaal beschadigd. Dat zijn wel plekken waar bacteriƫn in kunnen komen.

Diva

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 25, 2017, 01:13:24 pm »
De ALDI is niet goedkoper met mijn boodschappen maar de wachtrij aan de kassa is wel groter.
Ik ben iedere keer kostbare tijd kwijt aan de kassa en dat vind ik vervelend. Ik werk fulltime en daarna wil ik genieten van mijn vrije tijd.

Daarnaast overwegende:
De smaak van ALDI producten vind ik over het algemeen ook minder lekker. Het afbakbrood raak ik al helemaal niet meer aan in de ALDI, het beleg is er wel goed maar is niet echt concurrerend met andere supermarkten.

Het fruit is vaak wel goed, de diepvriesgoederen zijn vaak minder lekker of zelfs vies zoals de kebab waar vaak een knetterhard stuk vlees / bot in zit.

Dus ik heb eigenlijk geen reden om naar de ALDI te gaan, waarbij mijn grootste ergernis de wachtrij is.

Flush

• Hero Member
  • Ik woon op een woonwagenkamp
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 09, 2018, 06:05:21 am »
Ik koop eigenlijk alleen bij Albert Heijn, die is niet de goedkoopste maar zit wel het dichtste bij en ik ga niet wandelen met 5 kilo aan kattengrit of kattenbrokken.

Janine Boon

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
  • Interesses:: Koffie
« Reactie #5 Gepost op: november 10, 2018, 10:04:41 am »
Er is bijna geen andere supermarkt dan AH meer over. Ze hebben de concurrentie een behoorlijke slag geleverd.
Er komt vast een moment dat de overheid hier iets aan gaat doen in verband met concurrentie beding enzo?

Advertenties: