ZZQ vraag en antwoord forum

Advertenties:

Auteur Topic: Vraag over hoe mensen omgaan met een crimineel  (gelezen 586 keer)

Katja de Vries

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Vraag over hoe mensen omgaan met een crimineel
« Gepost op: maart 03, 2017, 10:31:16 am »
Ik heb een vraag, stel je hebt een vriend of een buurman waar je best goed mee kan opschieten.
Plotseling krijg je te horen dat hij een oud vrouwtje of een kind iets heeft aangedaan.

Kan jij dan goed met die persoon blijven omgaan of ga jij je vriend / buurman vermijden? Volgens mij doen de meeste mensen dit namelijk wel. Mijn vriendin haat bijvoorbeeld haar oom omdat die oom zijn eigen kind heeft dood geschud.
Toch heeft die oom haar niets aangedaan.

Ik ben benieuwd of dit fenomeen, dat iemand een ander niet meer mag omdat hij een ander iets heeft aangedaan, ook een bepaalde naam heeft.

Linda Bot

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over hoe mensen omgaan met een crimineel
« Reactie #1 Gepost op: maart 03, 2017, 10:48:25 am »
Als een vriend iets zou stelen zou ik voorzichtiger zijn als hij in mijn huis komt.
Als iemand een kindje iets aan doet, dan wordt ik woest. Hoe kun je een kind nou iets aan doen? Dan ben je een ziek persoon!

Ronald Jansen

• Altijd op zoek naar antwoorden
  • Hero Member
  • Lekker blijven posten
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 06, 2017, 12:53:29 pm »
Ja Voor mij is het heel erg simpel mensen die een kind mishandelen die hebben zelf recht op straf.

Waarom vind ik dat een kind kan zichzelf niet verdedigen een kind is niet altijd in staat om zijn eigen fouten al helemaal goed begrijpen Ik weet dat mijn buren hun kind mishandeld hebben omdat ze iets te eten pakte terwijl het jonge meisje honger had.

Dat meisje is dan ook uit huis geplaatst maar hoe vaak blijven dat soort mishandelingen in een woonkamer krijgt een meisje of een kindje een trauma door mishandeling of het schreeuwen naar het kind.

Joodse jongen

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2017, 07:45:32 pm »
Ik zou met hem praten en naar zijn motieven voor de misdaad vragen.

Alex

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 09, 2017, 08:35:43 am »
Ik ben geen rechter, ik ben geen agent. Ik heb de feiten niet gecontroleerd en ik hoef een vriend of vriendin niet te veroordelen voor iets wat niet met mijn kind gebeurd is.

Als het met mijn eigen kind is gebeurd en ik heb er bewijs voor (camerabeelden, zelf gezien) dan zal ik die persoon wel uit mijn leven zetten als het iets verschrikkelijks is wat hij met mijn dochter gedaan heeft.

Vampier

• Full Member
  • De nachtbraker van het vragen en antwoord forum
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 02, 2018, 12:55:44 am »
Als iemand een kind iets heeft aangedaan dan kan ik hem alleen nog maar haten!
Van kinderen blijf je af!

Advertenties: