Auteur Topic: Door de douane scans met SD geheugens  (gelezen 162 keer)

Ronald Jansen

• Altijd op zoek naar antwoorden
  • Hero Member
  • Lekker blijven posten
    • Bekijk profiel
Door de douane scans met SD geheugens
« Gepost op: juni 24, 2017, 12:56:22 pm »
Binnenkort ga ik met het vliegtuig naar Griekenland.

Kan ik SD kaarten zonder problemen meenemen in het vliegtuig en langs de douane IVM scanapparatuur of moet ik deze op een bepaalde manier beschermen. Zou een beetje zonde zijn met lege kaartjes terug te komen.

Loren

• Hero Member
  • Nothing else matters
    • Bekijk profiel
Re: Door de douane scans met SD geheugens
« Reactie #1 Gepost op: juni 24, 2017, 12:57:54 pm »
Nee niks mee aan de hand. Kan gewoon door de scanner. Het is geen filmmateriaal en zelf rolletjes kunnen door de meeste moderne scanners.

Beschermen van je SDcards is natuurlijk altijd verstandig, ze kunnen altijd crashen, hoewel dit niets met de scanapparatuur te maken heeft. Er zijn speciale SDcard doosjes en etuis te koop voor een paar euro, wel zo veilig tijdens vervoer. En natuurlijk altijd in je handbagage bij je houden!

Ronald Jansen

• Altijd op zoek naar antwoorden
  • Hero Member
  • Lekker blijven posten
    • Bekijk profiel
Re: Door de douane scans met SD geheugens
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2017, 03:07:14 pm »
Op Schiphol moest ik alle elektronica in bakken doen, dit werd gescanned en daarna moest ik door een poort lopen.
Na een onaangename controle waarbij de mannelijke bewaker veel te intiem aan mijn lichaam zat, mocht ik mijn spullen weer pakken uit de bakken.

Gelukkig werkte mijn SD kaartjes nog gewoon. Op het vliegveld van Griekenland was het koffer afgeven, door poortjes en direct mocht ik verder.
Geen bodyscan en geen man die aan mijn lichaam friemelde. Ik vind dat gefriemel aan de douane walgelijk. Laten ze lekker van mijn lichaam af blijven....