Auteur Topic: Hoe lang heb ik nog te leven  (gelezen 128 keer)

Alex

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Hoe lang heb ik nog te leven
« Gepost op: augustus 01, 2017, 10:25:07 am »
Ik ben een dag ziek thuis van kantoor en ik zit mezelf af te vragen:
Hoe lang heb ik nog te leven?

Ik ben nu kotsmisselijk door de medicijnen.
Ik heb reuma, ik heb diabetes. Mijn nieren functioneren niet zoals het hoort op mijn leeftijd.
Toch wil ik nog lang niet dood, ik zou best 100 jaar oud willen worden als dat in een gezonde manier kan.

Hoe lang zou ik eigenlijk nog hebben is mijn grote vraag. Wat is de levensverwachting van een man met bovenstaande klachten.
Afgezien dat ik niet kan zien welke klachten er in de rest van mijn leven nog op mijn pad komen.

Zwaanie

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Hoe lang heb ik nog te leven
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2017, 10:53:20 am »
Vooropgesteld wil ik zeggen dat geen enkel dag een morgen beloofd is.
Vandaag leven is belangrijk, maar omdat ik gek op cijfertjes en feiten ben heb ik het voor je geprobeerd uit te zoeken.

Helaas heb ik geen Nederlandse cijfers kunnen vinden
In Engeland zijn er wel cijfers beschikbaar de gemiddelde overlijdensleeftijd voor mensen met diabetes is 77 jaar voor mannen en 81 jaar voor vrouwen. Ook las ik dat mensen met diabetes maar liefst 50% meer kans hebben op alzheimer.

Dus als we het over leven hebben. U heeft 77 jaar gemiddeld te leven, waarvan u er al 42 jaar op heeft zitten.
Dat maakt 35 jaar nog op deze aarde, in welke gezondheid kan niemand u voorspellen en dat zijn gemiddelden.

Als u 35 jaar of meer nog te leven heeft, dan mag u zichzelf gelukkig prijzen.
Mits dat in goede gezondheid is, kom ik toch weer terug op mijn eigen angsten in het leven.
Ik ben heel bang om jong te sterven, ik hoop niet dat het gebeurd maar ik ben er zo bang voor.

Alex

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2017, 11:08:06 am »
Als ik 77 jaar mag worden, dan vind ik het nog een highscore om maar even in gamerstaal te spreken.
Mijn buurvrouw had diabetes en is daar op 52 jarige leeftijd aan overleden, ik was toen 16 jaar en had geen benul van diabetes want ik was toen 100% gezond en dat iemand op 52 jarige leeftijd overleed, was toen een best oude leeftijd ook al wist ik dat er ook mensen van 90 waren.

Nu besef ik mezelf dat 52 jaar erg jong is en dat diabetes een nare ziekte is die mijn hart, mijn lever, mijn longen, mijn nieren en allerlei andere organen verschrikkelijk kan aantasten met uiteindelijk de dood tot gevolg. Alleen die wetenschap maakt mij al ongelukkiger.

Je hebt gelijk als je zegt dat geen enkel mens garantie heeft voor een fijne dag na vandaag maar diabetes hebben en daar toch best beperkt door worden is niet goed voor mijn geestelijke gezondheid. Als ik er dan nog enige wetenschap over had zoals welke datum of jaar ik zou sterven dan zou ik mijn leven daarna kunnen inrichten.

Ik zou zeker niet zoals de Amsterdamse burgemeester van der Laan mijn rit proberen uit te zitten tot de dood mij komt halen.
Ik zou meer vrij nemen, minder werken en tijd besteden aan mijn gezin en aan genieten van het leven.

Crea Bea

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2017, 09:18:33 am »
Het "Hier en nu" is alles wat we hebben inclusief onze slimme en creatieve brein.
Probeer creatief om te gaan met de tijd die je nog dit leven hebt.

Alex

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2017, 09:37:17 am »
Dat probeer ik ook zeker. Helaas kost mijn ziekte mij erg veel tijd.
Liever had ik mijn hersenen op een rijtje in plaats van hypertensieve hersenschade.

Liever had ik mijn bloedsuiker iedere dag netjes goed zitten

Liever had ik nooit pijn in mijn gewrichten maar het is een gevecht waar ik iedere dag weer mee moet opstaan.
Ik kan nog zo creatief zijn, het belemmert mij verschrikkelijk in mijn leven. Ik kan gewoon geen 40 uur per week meer werken.
Hoe hard ik mijn best ook doe, mijn lichaam blijft een probleem.

Ronald Jansen

• Altijd op zoek naar antwoorden
  • Hero Member
  • Lekker blijven posten
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2017, 09:42:35 am »
Toen mijn oom de diagnose kanker kreeg, waren we geschokt en mijn oom was groot liefhebber van grove humor.
Ik zei wel eens, als hij er doorheen zat en bang was voor de dood: Misschien win ik deze wedstrijd nog wel van je en moet je nog op mijn uitvaart komen. Je weet nooit hoe het leven loopt, misschien komt er nog op tijd een geneesmiddel op de markt en misschien heb jij of ik morgen een hartaanval.

Qua lichaam of vrede is niets zeker in de wereld. Het enige wat je kan doen is vrede met de situatie hebben en kijken hoe alles afloopt.
Helaas heeft hij aan het einde van zijn leven erg veel pijn gehad, dat had hij niet verdiend als je het aan mij vraagt.
Het was een bijzondere man maar niemand verdient te sterven aan kanker op zo'n manier.

Ik hield van hem... dat kan ik zeggen.
Ik was gek met hem. Hij was echt mijn vriend en ik mis hem nog iedere dag.

Happy

• Newbie
  • *
  • Mens durf te leven
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2017, 04:50:16 pm »
ik hoop dat u ondanks uw belemmerende gezondheid nog kunt genieten.