Auteur Topic: Waarom betalen wij belasting  (gelezen 102 keer)

Rasjid Benbah

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Waarom betalen wij belasting
« Gepost op: augustus 01, 2017, 12:52:53 pm »
Ik begrijp niet goed. Mijn vader heeft eigen bedrijf en klaagt altijd over betalen veel belasting enzo....
Waarom is die belasting verplicht?

Ronald Jansen

• Altijd op zoek naar antwoorden
  • Hero Member
  • Lekker blijven posten
    • Bekijk profiel
Re: Waarom betalen wij belasting
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2017, 02:03:10 pm »
Wij betalen belasting waardoor de overheid zijn werknemers en aannemers kan betalen.
Nederland heeft veel regels en die regels moeten opgevolgd worden.
Dat zouden wij Nederlanders niet zomaar doen, daar is de politie en justitie voor om ons op de vingers te slaan als wij iets verkeerd doen.
Het politiekorps en het openbaar ministerie en het gevangeniswezen zijn allemaal betaalt met ons belastinggeld. Je snapt dat mensen die zijn veroordeeld en hun straf in de gevangenis uitzitten alleen maar geld kosten aan de maatschappij. Als ik me niet vergis dan betalen wij 1000 euro per gevangene per dag.

Daarnaast hebben wij rijbewijzen en passpoorten en id bewijzen. Dat is om te controleren wie Nederland in of uit gaat.
Bovengenoemde id bewijzen moeten gemaakt worden en verspreid, dat gebeurd op deelgemeentes en in stadhuizen. Die kosten ook weer geld. Iedere gemeente heeft een stadhuis en een raad en dat kost ook weer geld.
Om te voorkomen dat wij over landweggetjes moeten rijden naar ons werk, hebben wij Rijkswaterstaat, zij laten rijkswegen bouwen en onderhouden die samen met aannemers.

Daarnaast zit jij nog op school. Nederlanders zijn tot hun 18e leerplichtig. Daarvoor zijn scholen en leraren nodig. Daarnaast een heel systeem van scholen die samen werken en waar allemaal geld in gaat zitten.
Als iemand een uur werkt, heeft hij ook een half uur gewerkt om bovenstaande systeem, waarvan hij zelf ook profiteert in stand te houden. In Nederland zorgen wij voor elkaar en daarom betalen wij belasting om Nederland een gezond en sterk land te houden.

Gezond, nog iets waar we in Nederland erg veel geld aan uitgeven: de gezondheid van Nederlanders laat wel eens te wensen over. Bijvoorbeeld door een ongeluk , dan is het fijn dat je in een ziekenhuis terecht mag voor behandeling en genezing.

Dan heb ik vast nog erg veel vergeten maar met deze info moet je het even doen :)
Een deel van het geld gaat ook naar de EU, die het vervolgens weer verdeelt binnen de EU.
Naar ik heb begrepen, gaan nog steeds grote sommen geld van Nederland naar andere landen omdat wij lid zijn van de EU.

Zwarte ridder

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Waarom betalen wij belasting
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2017, 01:28:18 pm »
Ik wil graag belasting betalen maar 52% belasting betalen vind ik wel bijzonder veel.
In Duitsland is de BTW 17 procent en bij ons is de BTW van 17 naar 19 en nu naar 21 procent!