ZZQ vraag en antwoord forum

Advertenties:

Auteur Topic: Gezondheid en te slaap tekort  (gelezen 609 keer)

Vampier

• Full Member
  • De nachtbraker van het vragen en antwoord forum
    • Bekijk profiel
  • Interesses:: Mijn vriendin
Gezondheid en te slaap tekort
« Gepost op: september 03, 2017, 12:28:57 am »
Welke klachten kan een mens die te weinig slaap krijgt ondervinden?

Loren

• Hero Member
  • Nothing else matters
    • Bekijk profiel
Re: Gezondheid en te slaap tekort
« Reactie #1 Gepost op: april 11, 2018, 08:04:19 pm »
in 1965 bleef een 17 jarige student 264 uur wakker om uit te zoeken hoe zijn lichaam en geest zouden reageren zonder slaap. In totaal bleef hij ruim 11 dagen wakker.
Op de tweede dag kon hij zijn ogen niet meer focussen, daarna verloor kon hij objecten niet meer identificeren door ze aan te raken.
Op de 3e dag was hij humeurig en had hij problemen met coordineren, kon hij niet meer concentreren en was zijn korte termijn geheugen sterk verminderd en werd hij paranoide en ging hij hallucineren. De student herstelde zonder lichamelijke of psychische problemen op langer termijn.

Slaapgebrek kan zorgen voor een verstoorde hormoonbalans, ziekte en in extreme gevallen zelfs tot de dood.

Alex

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Gezondheid en te slaap tekort
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2018, 04:11:32 am »
In het verleden had ik een eigen bedrijf waardoor ik ook in de nacht moest werken omdat de winst te laag was.
Daardoor sliep ik gemiddeld zo'n 4 uur per nacht en ik werd zo depressief dat ik zelfs overwoog om een einde aan mijn leven te maken.

Nu slaap ik minimaal 8 uur per dag en ik voel mezelf een stuk beter, zowel helderder in mijn hoofd dan optimistischer.

Advertenties: