ZZQ vraag en antwoord forum

Advertenties:

Auteur Topic: Wat vinden jullie van de Friese actie tegen kick out zwarte piet?  (gelezen 203 keer)

Flush

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van de Friese actie tegen kick out zwarte piet?
« Gepost op: november 19, 2017, 12:03:21 am »
Wat vinden jullie van de Friese actie tegen kick out zwarte piet waarbij Friese helden de actiegroep kick out zwarte piet hebben tegen gehouden door de snelweg te blokkeren?

Ik vind dat die dames en heren een geweldige daad hebben verricht. Heel het land waaronder de grote steden Rotterdam en Amsterdam buigen voor mensen die te gast zijn in ons land en eisen dat wij ons moeten aanpassen aan het leven van hun. Het is een kinderfeest en ik heb geleerd dat zwarte Piet een zwart gezicht heeft omdat  ze door schoorstenen kropen met veel roet.

Die zwarte pieten zijn dus eigenlijk gewoon blanken met een zwart gezicht door roet. Zo heb ik altijd begrepen dat Zwarte Piet zwart was.
En laten we realistisch zijn, heb jij ooit een neger gezien die zo zwart is als zwarte piet? Dat bestaat gewoon niet. Ik snap dan ook echt niet waarom mensen zichzelf aangevallen voelen door een traditie in ons land!!!

Loren

• Hero Member
  • Nothing else matters
    • Bekijk profiel
Re: Wat vinden jullie van de Friese actie tegen kick out zwarte piet?
« Reactie #1 Gepost op: november 19, 2017, 09:38:42 am »
Ik ben de Friezen dankbaar. Ze doen wat echte Nederlandse burgers horen te doen. Beroepszeikerds in de kiem smoren.

Ronald Jansen

• Altijd op zoek naar antwoorden
  • Hero Member
  • Lekker blijven posten
    • Bekijk profiel
Re: Wat vinden jullie van de Friese actie tegen kick out zwarte piet?
« Reactie #2 Gepost op: november 20, 2017, 03:22:30 pm »
Vrij protesteren is altijd mogelijk maar waarom in de buurt van kinderen die geloven in Sinterklaas en Zwarte Piet?
Als je het daar niet mee eens bent, ga dan naar Den Haag toe, waar de overheid zit en die een beslissing erin kan maken maar het plezier van kleine kinderen vergallen vind ik zo sneu!

Heb je overigens de bus vol protestanten gezien? Daar zijn maar weinig donkere mensen bij!
Ik heb een paar jaar geleden een sinterklaas feest gevierd met mensen uit Suriname en zij waren heel erg blij met Sinterklaas en Zwarte Piet over de vloer.

Het is dus ook niet zo dat iedere donkere belang ziet in het afschaffen van Zwarte Piet. De zojuist genoemde familie wilde ook liever een zwarte piet.

Zo heb ik ook nooit gezien waarom een Negerzoen niet meer in de winkel mag liggen. Zeker omdat een zoen heel positief is want zoenen doe je alleen met personen van wie je houd!

Er mag nog wel blanke vla en wit brood verkocht worden.
Die hele strijd om onnozele dingen gaat mij echt veel te ver! Zeker als er nog mensen in Afrika sterven van de honger.
Kies je gevechten en ga dan iets doen waar anderen echt iets aan hebben in plaats van ene kinderfeest verstieren met jouw mening.

Advertenties: