ZZQ vraag en antwoord forum

Advertenties:

Auteur Topic: Hotspot valt steeds weg  (gelezen 80 keer)

Komkommer

• Full Member
    • Bekijk profiel
Hotspot valt steeds weg
« Gepost op: december 04, 2018, 10:12:24 am »
Op mijn werk gebruik ik nooit de WIFI van het werk omdat alles via een proxy gaat en ik graag nog enige privacy heb.
Daarom schakel ik een hotspot in op mijn mobiele telefoon en gebruik ik met mijn prive laptop mijn eigen hotspot.

Vandaag valt keer op keer de verbinding weg met het hotspot. Spotify blijft wel gewoon werken dus de internet verbinding naar mijn telefoon is wel goed.
Ik heb zowel het laptop als de smartphone al een keer herstart en een andere mobiele telefoon verder weg gelegd zodat er minder kans op storing is maar toch blijft de verbinding met de hotspot steeds verbreken en krijg ik de melding: geen internet.

Wat kan dit zijn?

Loren

• Hero Member
  • Nothing else matters
    • Bekijk profiel
Re: Hotspot valt steeds weg
« Reactie #1 Gepost op: december 07, 2018, 09:29:22 am »
Het herstarten van de smartphone en laptop kan de oplossing zijn. Het kan ook zijn dat er op dit moment geen verbinding is op de locatie waar je zit want ook GSM masten vallen wel eens uit maar soms is het zo simpel als gewoon een paar meter verder te gaan zitten. Misschien is iemand bezig met een elektrisch apparaat wat storingen veroorzaakt op de verbinding (boormachines, magnetrons enz).

Advertenties: