ZZQ vraag en antwoord forum

Advertenties:

Auteur Topic: Wat zou u veranderen aan deurwaarders?  (gelezen 90 keer)

Alex

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Wat zou u veranderen aan deurwaarders?
« Gepost op: juni 14, 2019, 09:02:48 pm »
Als ik iets zou veranderen in Nederland dan is het wel het inhalige beleid van deurwaarders.
Het zijn in mijn ogen criminele organisaties die niet te beroerd zijn om het leven van een ander mens zuur te maken door inkomen af te nemen.

Het draait alleen om geld en niet om menselijkheid bij incassobureau's. Dat merkte ik toen een incassobureau werd ingeschakeld voor een niet betaalde rekening van mijn zieke moeder. In Augustus heeft zij een tia gehad en in oktober werd zij heel erg verward. Na maanden ziekenhuisbezoeken hebben wij de diagnose op 29 april 2019 gekregen. Zij heeft vasculaire dementie.

Mijn moeder wist niet meer wat er van haar werd verwacht, ze kan niet zorgen voor zichzelf dus doe ik dat.
Ik werk fulltime, ik heb een vriendin die ziek is een moeder die ook plotseling geestelijk de weg ook geheel kwijt was.

Daardoor begreep mijn moeder dus niet meer dat rekeningen betaalt moesten worden. Met Evides heb ik een goede en zeer nette regeling kunnen treffen maar bij Nationale Nederlanden ging het ook mis. Heel eerlijk, ik ben als mantelzorger niet gewend om al die zaken voor mijn moeder ineens te moeten doen. Dus zij kon het niet en ik dacht dat de envelop van Nationale Nederlanden haar pensioen was dus die gaf ik ongeopend aan haar. 

Daarvoor hadden zowel Nationale Nederlanden als het door hen ingeschakelde vesting finance geen oor. Er moest betaald worden en de incassokosten moesten ook betaald worden. Het stoort mij nog het meeste dat mijn moeder geen fout had, zij is vasculair dement en dat heeft als gevolg dat zij niet begreep dat er een rekening was binnen gekomen.

Haar huis is een zooitje en alles ligt overhoop want ze haalt alles maar dan ook echt alles door de war. Ze is er zo slecht aan toe dat ze eten wat in de koelkast moet in een gangkast doet. Nou je snapt het al, dat eten kunnen we daarna weg gooien.

Hoe is het mogelijk dat de Nederlandse wetgeving niet opkomt voor mensen in zo'n situatie en dat ze niet beschermd worden tegen incassobureau's die nergens oren en begrip voor hebben, alleen voor geld?

Ik ben heel erg blij dat ik een creatief beroep heb en niet leef van het pijn doen en afnemen van geld van mensen die heel hun leven geloofd hebben in hun verzekeraar.

Is er geen oplossing mogelijk voor dit mensje en waarschijnlijk vele andere mensen die geconfronteerd worden met incassobureau's. Is er een menselijke maat te vinden? Ik vind het alles behalve menselijk!

Ik ben er heel erg boos en verdrietig over. Die woede zorgt er ook voor dat ik er alles, maar dan ook echt alles aan zal doen om dit te blijven vertellen.

Het moet niet allemaal om geld draaien, het draait om de mensen. En daar valt een briefje sturen en daar 50 euro voor berekenen niet onder! Dat is ronduit schofterig.
Dus hoe beschermen politici en wetgeving mensen die zelf niet capabel zijn om voor zichzelf te zorgen???
1

Nordin

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
  • Interesses:: Motoren
Re: Wat zou u veranderen aan deurwaarders?
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2019, 10:23:32 am »
Tja Nationale Nederlanden!
Kijk in Rotterdam en Den Haag naar de Skyline. Wie had als eerste een enorme toren staan?

Precies, degene die het rijkste is. Van ons geld.

Advertenties: