ZZQ vraag en antwoord forum

Advertenties:

Auteur Topic: Voordelen en nadelen van ondernemer zijn in Nederland  (gelezen 1484 keer)

Ronald Jansen

• Altijd op zoek naar antwoorden
  • Hero Member
  • Lekker blijven posten
    • Bekijk profiel
Voordelen en nadelen van ondernemer zijn in Nederland
« Gepost op: juli 28, 2019, 11:59:45 am »
Niet iedereen is geschikt om zelfstandige te zijn, je moet een bepaalde spirit hebben om te overleven in tijden die wat minder zijn en je moet altijd gemotiveerd aan het werk zijn.

Wat zijn de voordelen en nadelen van ondernemer zijn in Nederland?

Brendatje

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
Re: Voordelen en nadelen van ondernemer zijn in Nederland
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2019, 12:31:45 am »
Het grootste nadeel is voor mij de administratieve rompslomp. Ik ben zeker geen administratieve tijger Maar ik ben wel een vakidioot Ik wil mijn tijd ook niet besteden aan administratie of een marketing of een andere vervelende dingen Ik wil alleen mijn beroep uitoefenen. Ik wil doen waar ik goed in ben en de administratie doen Dat is zeker niet hetgene waar ik goed in ben

Linda van Dijk

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Voordelen en nadelen van ondernemer zijn in Nederland
« Reactie #2 Gepost op: maart 13, 2020, 07:22:37 am »
Net zoals het Nederlandse volk een verplichte autoverzekering moet hebben, dat iedere Nederlander een verplichte zorgverzekering moet hebben moeten nu ook alle zzp'ers een verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering afnemen.

in mijn ogen is dat niet om de zzp-er te beschermen maar is dat om verzekeringsmaatschappijen te verrijken.

verzekeringsmaatschappijen zijn inmiddels zo door en door verweven met de politiek dat ik echt mijn twijfels heb in hoeverre dit allemaal nog eerlijk is in Nederland.

waarom moeten zet ZZP'er als hij daar geen geld voor heeft of geen behoefte aan heeft een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten terwijl hij dat waarschijnlijk nauwelijks kan opbrengen.

Een vriend van mij heeft een eigen bedrijfje in webhosting, iedere maand vecht hij tegen de klippen op om alle rekeningen te kunnen betalen maar hij krijgt nergens anders een baan meer.

Hij is inmiddels ruim 50 en geen enkele werkgever die nog interesse heeft in hem.

Hij heeft geen HBO gedaan hij heeft nooit een leidinggevende functie gehad en bij werkgever staat hij gewoon keihard buiten spel.

om toch deel te kunnen nemen in het arbeidsproces heeft zijn eigen webhosting bedrijf je gestart hij programmeert erbij want websites en zo raakt hij ongeveer aan zo'n 1200 euro per maand zodat hij toch nog enigszins wat kan rondkomen.

Nu deze verzekering ook verplicht wordt over denkt hij om er helemaal mee te stoppen.

hij heeft en liever een uitkering want dat hij na zijn werkzaamheden alles heeft moeten betalen en nagenoeg niet zoveel houdt en dat is het trieste van al deze verplichte verzekeringen waar we in Nederland mee worden geconfronteerd.

Advertenties: