ZZQ vraag en antwoord forum

Advertenties:

Auteur Topic: Is het tijd om te hamsteren?  (gelezen 883 keer)

Vampier

• Full Member
  • De nachtbraker van het vragen en antwoord forum
    • Bekijk profiel
  • Interesses:: Mijn vriendin
Is het tijd om te hamsteren?
« Gepost op: maart 01, 2020, 04:34:53 pm »
Door alle ophef om Corona zijn mensen in Aken (Aachen) aan het hamsteren geslagen en veel supermarkten hebben niet veel goederen meer op voorraad.

Dit is in Italiƫ ook al het geval. dit het juiste moment om te gaan hamsteren in Nederland?

Patricia de Boer

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Is het tijd om te hamsteren?
« Reactie #1 Gepost op: maart 06, 2020, 11:21:17 pm »
Ja! Ik heb veel boodschappen gehaald

MSX

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 08, 2020, 08:12:42 am »
Wij hebben altijd een voorraad van enkele maanden voedsel in huis. Mijn inmiddels al 20 jaar geleden overleden oma heeft de oorlog meegemaakt en de hongerwinter en ze kon mij precies vertellen hoe erg dat allemaal was.

wij gaan er altijd maar vanuit dat de supermarkten en winkels bevoorraad zijn maar er kan iets gebeuren in de economie of in de politiek die ervoor zorgt dat onze stroom van levensmiddelen en andere goederen plotseling stoppen.

Als zoiets gebeurt dan wil je zeker niet zonder eten zitten dus een paar maanden voedsel in huis hebben kan echt geen kwaad en aangezien voedsel in blik ongeveer 2 jaar houdbaar is komen die levensmiddelen wel een keer op.

Ik zorg er altijd voor dat die levensmiddelen gebruikt worden in gerechten maar ik zorg zeker ervoor dat er dan ook weer nieuwe in mijn schuur staan.

Ronald Jansen

• Altijd op zoek naar antwoorden
  • Hero Member
  • Lekker blijven posten
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 08, 2020, 04:17:17 pm »
Ik heb een voorraadje aangelegd, met name water en medicatie.

Ik

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
  • Interesses:: Psychologie
« Reactie #4 Gepost op: maart 09, 2020, 08:35:26 am »
Ik heb op voorraad
- conserven (bonen en fruit)
- water
- frisdrank
- tomatensap
- aardappelpuree
- roggebrood
- batterijen
- kaarsen

Linda van Dijk

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 12, 2020, 06:49:46 am »
Veel supermarkten merken inmiddels dat het toch wel een beetje ge hamstert word.

Mensen nemen preventief toch een blikje meer mee. bij bezorgdienst picnic wordt met name wc-papier besteld. zo voelde ik vandaag ook wc-papier kopen bij het Kruidvat en dat was ook ineens in prijs verhoogd.

MSX

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 13, 2020, 09:25:04 pm »
De mensen zijn inmiddels zo massaal aan het hamsteren dat overal in de winkels nu al tekorten zijn.

Ik begrijp dat vrienden van mij geen boodschappen kunnen doen met name bij de Duitse grens is het al heel lastig om aan boodschappen te komen

Linda van Dijk

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 14, 2020, 01:19:12 am »
Ja maar laten we even eerlijk zijn, je hebt gewoon keihard boodschappen nodig. je ziet dat andere aan het hamster zijn en de voorraad wordt steeds kleiner.
daarnaast is het ook nog eens heel logisch dat door Corona een heleboel werkzaamheden niet worden uitgevoerd en dat er dus een verstopping komt in de aanvoerder van levensmiddelen.

en dat heeft straks als gevolg dat prijzen enorm omhoog gaan dus als je nu gaat hamsteren dan ben je nog redelijk goedkoop uit terwijl als je op een later tijdstip je boodschappen gaat doen dat je en een of ernaast grijpt of twee veel duurder gaan betalen.

zo wilde ik vandaag ook het een en ander inslaan maar anderen hadden al behoorlijk gehamsterd. Dat is natuurlijk heel erg vervelend voor mij maar ik kan die mensen heel goed begrijpen.

Die mensen die hebben ook verantwoording naar hun kinderen en naar een familieleden toe. die willen gewoon aan het eind van de dag ook een maaltijd hebben en voor iedereen geldt op dit moment dat gewoon angst en paniek is.

zolang die angst en paniek niet wordt weggehaald dan kan Mark Rutte zeuren wat hij wil maar dan zal de echt geen verandering in het hamstergedrag komen.

Salty

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 15, 2020, 11:09:53 pm »
Al die bangmakerij! Er is niets aan de hand mensen. Nederland produceert een heleboel voedsel zelf dus wij zijn niet afhankelijk van Italiƫ of China om te kunnen eten. Het domste wat wij kunnen doen is massaal naar de supermarkt rennen en daar dicht bij elkaar staan. Grote kans dat we elkaar daar besmetten!

Loren

• Hero Member
  • Nothing else matters
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: maart 16, 2020, 09:37:43 am »
Met mijn budget is hamsteren helaas geen optie. Ik neem het leven met de dag en de supermarkten beloven dat er voldoende eten is dus ik hoop er het allerbeste van.  :-*

Ronald Jansen

• Altijd op zoek naar antwoorden
  • Hero Member
  • Lekker blijven posten
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: maart 24, 2020, 09:22:41 am »
De supermarkten zijn tot nu toe redelijk vol. Dank supers en alle medewerkers!

Advertenties: