ZZQ vraag en antwoord forum

Advertenties:

Auteur Topic: Wat maakt het Corona virus duidelijk?  (gelezen 913 keer)

Komkommer

• Full Member
    • Bekijk profiel
Wat maakt het Corona virus duidelijk?
« Gepost op: maart 07, 2020, 09:28:48 am »
Het Coronavirus heeft een grote impact op de wereld. Inmiddels sterven wereldwijd mensen aan een virus dat in China zijn oorsprong heeft.

Welke conclusies kunnen wij inmiddels al trekken uit de besmetting van de wereld door het Coronavirus?
De eerste conclusie die ik kan trekken is dat hele wereld economie om zeep geholpen kan worden door een virus.

Daarnaast is het mij al bekend dat een virus wat ergens begint heel snel razendsnel wereldwijd mensen kan besmetten. Nu hebben we allemaal wel eens een film gezien over virus besmettingen die alle mensen op aarde ziek maakt maar in praktijk blijkt dit dus ook te kunnen en is dit niet eens zo'n Hollywood scenario.

Wat mij wel zorgen baart is dat er ooit een soort superAIDS kan ontstaan waardoor de hele mensheid in korte tijd kan uitsterven.

Ook ben ik tot de conclusie gekomen dat mensen erg egoïstisch zijn. Mensen weten hoe dodelijk het virus is maar toch is een collega van mijn vrouw naar Noord Italie gegaan ondanks dat het bekend was dat in Noord Italië al veel besmette personen zijn. De collega van mijn vrouw kon goedkoop naar Noord Italië doordat veel anderen niet naar Italië wilde reizen en ondanks dat zij de kans hebben om besmet te raken en andere mensen te besmetten, zijn zij willens en wetens naar Noord Italië gegaan.

Persoonlijk vind ik het een hele kwalijke zaak dat mensen zo makkelijk denken over hun eigen gezondheid en nog veel erger: over de gezondheid van andere mensen. Een besmet iemand kan andere mensen ook besmetten en persoonlijk moet ik er niet aan denken dat een besmet iemand mijn ouders besmet, die allebei in een slechte gezondheidstoestand verkeren.

Al

• Hero Member
  • Wij komen sterker uit de Corona strijd!
    • Bekijk profiel
Re: Wat maakt het Corona virus duidelijk?
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2020, 09:53:46 am »
Ik wou dat er Corona was in mijn jeugd! Dan had niemand naar mijn jeugdpuisten hoeven kijken want
1. Ik kwam niet op school
2. Ik kon tijdens mijn zeldzame minuten buiten een masker dragen zonder vreemd aangekeken te worden.

Helaas heb ik het nu en moet ik nu vanaf thuis werken. Ik ben nog een van de gelukkige mensen want ik heb nog een baan!

Vampier

• Full Member
  • De nachtbraker van het vragen en antwoord forum
    • Bekijk profiel
  • Interesses:: Mijn vriendin
« Reactie #2 Gepost op: mei 05, 2020, 02:42:44 am »
Ik heb coronavirus gehad en het heeft mij duidelijk gemaakt dat het leven veel te kort is

Ronald Jansen

• Altijd op zoek naar antwoorden
  • Hero Member
  • Lekker blijven posten
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2020, 12:25:15 pm »
Dat onze hele economie kapot gaat door een klein virus. Jarenlang willen wij de wereld verbeteren maar een virus krijgt de complete vervuilende industrie op de knieën.

Nu maar hopen dat we beter met de natuur en dieren omgaan zodat dit nooit meer voorkomt.

Advertenties: