ZZQ vraag en antwoord forum

Advertenties:

Auteur Topic: Vrouw van 19 met een man van 38 ?  (gelezen 4422 keer)

Pony

• Gast
Vrouw van 19 met een man van 38 ?
« Gepost op: december 19, 2010, 09:09:23 am »
Kan een relatie tussen een man van 38 jaar en een vrouw van 19 jaar goed gaan ?

Brigitte

• Gast
Re: Vrouw van 19 met een man van 38 ?
« Reactie #1 Gepost op: december 19, 2010, 12:45:20 pm »
Ik vind het een te groot verschil, een meisje van 19 jaar komt net kijken en een man van die leeftijd die is al bijna rijp voor het einde van zijn leven. Het zou zijn dochter kunnen zijn.

Ik vind het niet kunnen.

Rogier

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 21, 2010, 10:36:27 pm »
No way !!! 100% fout.
Die griet heeft een vader nodig en geen man

Anna

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 26, 2010, 06:31:29 pm »
Als deze mensen echt van elkaar houden, wat is het probleem dan ?
Toen ik 15/16/17 jaar was, had ik een vriend van 35/36/37 jaar en hij was beter voor mij dan alle vriendjes die ik ervoor en erna had.

Het was echt een schat van een man, hij palmde mij niet in met cadeaus maar zijn liefde was oprecht. Helaas stierf hij vrij jong door een auto ongeluk, anders had ik misschien nog met hem samen geweest.

Kan

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 05, 2011, 10:28:19 am »
Ik vind bijna 20 jaar leeftijdverschil wel heel veel.
Persoonlijk zou een jaar of vijftien leeftijdsverschil binnen een relatie mijn grens zijn en dan alleen als je ouder bent. Als je 18 of 19 bent, ben je nog zoveel jonger dan iemand van 38. Je leven moet nog beginnen terwijl die ander al veel heeft meegemaakt. Als de één 40 is en de ander 55 vind ik het een ander verhaal. Aan de ene kant denk ik: elke relatie is anders, je kan er niet over oordelen. Maar als een man van 38 iets met een meisje van 19 begint, vraag ik me toch af of hij zich wel goed emotioneel ontwikkeld heeft en of zij niet gewoon een vaderfiguur zoekt. 

Flush

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 06, 2011, 08:03:58 am »
Als die mensen echt van elkaar houden zegt leeftijd dan iets ?

Kan

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 06, 2011, 10:21:20 am »
Ik zou willen zeggen dat het niet uitmaakt, maar ik geloof er toch niet helemaal in. Kan je een gelijkwaardige relatie hebben als er zoveel leeftijdsverschil is? Ik zie bji relaties met iets minder leeftijdsverschil, die al wel ouder zijn, al dingen waarvan ik me afvraag of het in balans is.
Als 19-jarige ben je emotioneel gezien gewoon nog in een compleet andere wereld dan wanneer je bijna veertig bent.
Houden van betekent niet altijd dat een relatie werkt. Er zijn genoeg mensen die heel veel van elkaar houden, maar waarbij een relatie er niet in zit.

Ik blijf erbij dat bij een 19-jarig meisje (ik wil dat nog geen vrouw noemen) en een man van 38 het verschil gewoon te groot is.

Toen ik 19, 20 of 21 was had ik ook wel eens scharrels die tien jaar ouder waren. Nu snap ik niet hoe dat kon (ik was echt nog een meisje) en zie ik dat zij gewoon iets ongecompliceerds wilden. Lekker iemand zonder bagage en niet te ingewikkeld.

Alex

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 06, 2011, 06:36:21 pm »
Ook in een relatie met 2 dezelfde leeftijden kan er een verschil zitten, door het IQ van de ene partner, EQ of levenservaringen.

Als er echte liefde is en ze vullen elkaar op een mooie manier aan. Dan is er in mijn ogen niets mis met deze twee mensen.

Het grote bezwaar wat ik er wel in zie, is dat de ene partner sneller zal overlijden dan de andere en de andere dan met de kinderen achter blijft.

Loren

• Hero Member
  • Nothing else matters
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 17, 2011, 12:13:46 pm »
Ik snap niet wat het probleem is, als twee mensen samen gelukkig met elkaar zijn, waarom zou het da niet mogen als beide volwassen zijn ?
Ik zie het probleem totaal niet, een vriendin van mij heeft een vriend van 37 jaar en zij is zelf 17 jaar. Haar ouders mogen het niet weten en ik vertel het die ouders ook niet want ik weet dat ze van elkaar houden. Ik schrok in het begin ook maar ze zijn echt vrienden en echt verliefd.

Flush

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 25, 2011, 06:45:58 am »
Loren,

Ik vind het toch iets anders als ze nog minderjarig is. Die twee jaar maken best veel uit in het type relatie want zij zal dit verbergen voor haar ouders en hij kan haar daarmee onder druk zetten.

Ronald Jansen

• Altijd op zoek naar antwoorden
  • Hero Member
  • Lekker blijven posten
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 29, 2011, 08:23:46 am »
Patrick, je slaat de spijker hard op zijn kop.
Het KAN zijn dat de jongere onder druk gezet wordt maar mensen die echt van elkaar houden, die zijn goed voor elkaar. Die hebben geen druk nodig om bij elkaar te zijn.

Liefde is als een vlinder, je doet je handen open als een vlinder bij je gaat zitten. Als de vlinder bij je blijft heb je geluk, je kan je handen dicht doen maar de vlinder gaat dan dood.

Alex

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juni 21, 2011, 11:54:06 am »
Het kan nog extremer. Een 51 jarige die trouwt met een 16 jarig meisje.

http://www.nu.nl/achterklap/2544918/green-mile-acteur-51-trouwt-16-jarig-meisje.html

familieleden van mij werden opa en oma op die leeftijd.

Vampier

• Full Member
  • De nachtbraker van het vragen en antwoord forum
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: september 14, 2018, 10:38:49 am »
Dit nieuwsbericht uit 2011 heb ik bij toeval net gelezen.
Hij is nog steeds getrouwd met de inmiddels 24 jarige Courtney Stodden.

Het is toch mooi dat mensen van elkaar houden en ook na volwassenheid van elkaar kunnen blijven houden?

Advertenties: